Amb aquesta recepta participo al concurs del primer aniversari del blog Les receptes que m’agraden patrocinat per Castey.
Al blog de la Pilar hi ha un munt de receptes boníssimes: les cremes de verdures, els acompanyaments originals, els arrossos... però el que em té el cor robat són els aperitius i entre ells els que fa amb pasta de full.
Així que per celebrar el seu aniversari m’he decidit a elaborar els cors de pasta de full farcida en versió dolça de Carnaval, ja que avui és dijous gras.
Pilar, moltes felicitats per l’aniversari del teu blog!!! Espero seguir gaudint molt més temps dels teus plats.
1 làmina de pasta de full
100 gr. de greixons
80 gr. de sucre morè
40 gr. de farina
1 cullera de postres rasa de canyella
50 gr. de mantega
Pinyons
1 ou
Anís (opcional)
Picar els greixons juntament amb el sucre morè. Abocar en un bol i afegir-hi la farina i la canyella. Remenar bé. Incorporar la mantega tallada a daus petits i barrejar bé amb els dits fins aconseguir una pasta.
Tallar la pasta de full en tres rectangles. Estirar cada rectangle amb el corró per tal que quedi una pasta fina.
Repartir la barreja de greixons damunt la pasta de full amb l’ajut del revers d’una cullera sopera. Enrotllar la pasta des de cada extrem fins al centre, de manera que s’obtingui un doble rotlle. Guardar els rotlles al congelador mitja hora.
Quan els rotlles siguin semi congelats, tallar-los en rodanxes d’uns 2 cm. Anar disposant damunt una plata coberta amb paper de forn cada rodanxa i donant-li la forma de cor, pessigant la part de sota i separant i arrodonint els dobles rotlles.
Pintar els cors amb ou batut i disposar damunt algun pinyó per decorar.
Coure al forn a 180ºC durant uns 15 minuts.
Opcionalment, al moment de sortir del forn pintar els cors amb anís.
