dimarts, 30 d’abril del 2013

Crep de cacau amb pera i xocolata blanca


Ingredients:

Per les creps:
50 gr. de farina
10 gr. de sucre
1 ou
150 ml. de llet
50 ml. d’oli de gira-sol
2 culleres de postres de cacau en pols
1 polsim de sal

Pel farcit:
2 peres grosses
1 cullera de postres de mantega
2 culleres de postres de sucre morè
1 llima
100 gr. de xocolata blanca

Pel farcit:
Netejar, pelar i tallar les peres a daus. En una paella coure les peres amb la mantega, el sucre morè i el suc de llima. Un cop cuit el farcit, reservar.
Fondre la xocolata blanca al bany Maria i reservar.

Per les creps:
Batre tots els ingredients amb el turmix. Deixar reposar la massa 1 hora a la nevera (si és possible).
Engreixar lleugerament una paella amb un paper de cuina untat amb oli de gira-sol. Posar al foc. Abocar una porció de massa de manera que cobreixi el fons de la paella amb una fina capa. Deixar coure fins que les vores siguin daurades. Donar la volta amb l’ajut d’una espàtula per coure la crep per l’altre costat.

Disposar dues cullerades de farcit de pera al centre de la crep, cobrir amb una mica de xocolata blanca fosa i doblar-la formant un caneló.
Servir les creps calentes o tèbies.

(ingredients per 5 creps)


Memòries d'una cuinera: Creps.
Les creps em recorden una època molt divertida de la meva vida, els anys d’institut. Quins temps!!! Vaig aprendre a fer les creps a l'assignatura de cuina de 2on de BUP i els meus germans estaven encantats el dia que per berenar els hi feia creps amb Nocilla.


13 comentaris:

  1. és molt interesant la teva proposta, m'agrada molt que la massa porti cacao i el farcit és simplement deliciós

    ResponElimina
  2. Mmmm!!! Quina gana m'has fet entrar!!! Enhorabona pel blog!!

    ResponElimina
  3. Brutal! Ha de ser una menja celestial! Una abraçada!

    ResponElimina
  4. Que original! aquesta crepe ha d'estar exquisita!

    ResponElimina
  5. Quina coseta més bona!!! Un luxe de creps, molt vistoses, originals i delicioses, segur!!

    Una abraçada Carme!

    ResponElimina
  6. Nyam! M'ha encantat aquesta crep! La trobo super original i molt encertada! Hauré de comprar peres per provar-la! El meu xicot n'estarà encantat, hahaha, segur que estan boníssimes! :D

    Petonets :)

    ResponElimina
  7. mmm! Quin bon farcit, Carme! La xocolata blanca l'ha de fer moooolt cremós! I amb xocolata a la massa, les creppes encara són més sucoses. Jo també vaig optar per aquesta massa. Petons!

    ResponElimina
  8. M'encanten les crepes. Quina xulada de blog, un descobriment!!!

    ResponElimina
  9. mare meva Carme!!! aqueste creps són la bomba!!!! moltíssimes gràcies per participar gauapa. petonets

    ResponElimina
  10. Uhmmm!!! De cacau, ha de ser boníssim, no n'he tastat mai cap.
    Nosaltres no hi hem sigut a temps. Però els creppes ens queden pendents, provarem els teus...
    Petonets bonica

    ResponElimina
  11. Tens raó, els teus comentaris no surten, sort del mail!
    M'agrada tooot.
    Moltíssimes gràcies per participar.

    ResponElimina
  12. Quin crep més original!! A base de cacau! I la combinació amb pera és molt encertada! N'encanta el teu bloc, em quedo com a seguidora! Petonets!

    ResponElimina