divendres, 30 de maig del 2014

Strudel de poma


Dilluns vam passar un dia de germanes. Vam anar de compres, a fer alguns encàrrecs i també a dinar. Però abans vam quedar per esmorzar i jo em vaig oferir a portar alguna cosa.
Així que per aprofitar una làmina de pasta de full que tenia a la nevera em vaig decidir per fer aquest Strudel.
M’he quedat amb ganes de fer-ne un però preparant la massa jo mateixa. A la propera segur que cau.

Ingredients:

1 làmina de pasta de full
2 pomes
1 grapat de panses
3 culleres soperes de sucre morè
1 cullera de postres rasa de canyella en pols
50 gr. de mantega
4 culleres soperes de pa ratllat
Sucre llustre per decorar

Fondre la mantega al microones i reservar.
Pelar les pomes, retirar-ne el cor i tallar-les a talls petits. Posar-les en un bol, afegir les panses, el sucre morè i la canyella en pols i remenar fins que es reparteixin bé tots els ingredients.
Dividir, sense tallar, la làmina de pasta de full en tres parts iguals de forma longitudinal. Reservar la part del centre per col·locar-hi el farcit de poma. A les dues parts laterals fer-hi uns talls esbiaixats (podeu veure com en aquest enllaç del bloc Ensucrat).
Pintar tota la superfície de la pasta de full amb la meitat de la mantega fosa. Repartir damunt el pa ratllat.
Disposar el farcit de poma a la part central de la pasta de full.
Fer la trena alternant talls de la pasta de full dels laterals damunt del farcit. Segellar els extrems de la trena amb l’ajut d’una forquilla. Pintar tota la superfície amb la mantega fosa restant.
Coure al forn a 180ºC durant 40 minuts.
Abans de servir decorar amb sucre llustre.

5 comentaris:

  1. Mira quina casualitat, avui parlava de fer un strudel!!! No n'he fet mai!!!
    Què bo ha de ser!
    Bon cap de setmana,
    Olga

    ResponElimina
  2. Que buena pinta, yo lo intente de hacer y no me quedo tan bonito como el tuyo.
    Besitos

    ResponElimina
  3. Gràcies per la menció!!! T'ha quedat genial...i com ja et vaig avançar....prenc nota d'aquest gran farcit!!! Petons!

    ResponElimina
  4. És tan bo!!!!
    I si tens ocasió de fer-lo amb la massa original ja no és bo, és boníssim! Jo tinc al blog la recepta treta d'un llibre que vaig comprar-me a Viena, especialment per a l'Struddel i per a la Sacher .

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina