diumenge, 24 d’abril del 2011

La Mona de Pasqua: Pastís de nata

Ingredients:

Pel pa de pessic:
6 ous
200 gr. de farina
200 gr. de sucre

Per l’almívar:
100 ml d’aigua
100 g de sucre
Gotes de suc de llimona

Per la nata muntada:
500 ml. de nata per muntar
50 gr. de sucre

Pel pa de pessic:
Separar els rovells de les clares. Batre els rovells amb la tercera part del sucre fins que doblin el volum. Muntar les clares amb la resta del sucre i afegir-les suaument als rovells. Afegir la farina tamisada i incorporar amb moviments suaus. Abocar dins un motlle untat amb mantega i coure-ho 35 minuts a 180º.

Per l’almívar:
Coure l’aigua, el sucre i unes gotes de llimona durant 5 minuts.

Tallar el pa de pessic en tres discs. Emborratxar amb almívar el primer disc, cobrir amb una tercera part de la nata muntada. Repetir l’operació. Cobrir tot el pastís amb nata i decorar.
Reservar a la nevera.

HEMC#53: Dolços de Setmana Santa, anfitriona Mª Luz de Hoy no sé qué cocinar.
Quan jo era petita el diumenge de Rams els padrins em regalaven un tortell. No va ser fins més endavant que vaig conèixer la tradició de la Mona que els padrins regalen als seus fillols el dilluns de Pasqua. Aquest pastís de nata el va regalar l'Àlex a la seva fiola, com que ja no és una nena la decoració és un xic més minimalista de l'habitual.




hemc 53 - dulces de semana santa


5 comentaris:

  1. Aquesta Mona tan blanqueta surt de lo normal (perquè sembla que totes hagin de ser de xocolata), però segur que estava boníssima!
    Quina sort rebre una Mona tan maca!
    Petons

    ResponElimina
  2. Hola Margarida, estava molt bona. Gràcies i fins aviat.

    ResponElimina
  3. Hola Carme! Vinc de HEMC perque m'ha encantat aquesta mona... s'em fa la boca aigua!!! M'apunto la recepta!!! I es que a casa ja ens agrada la xocolata pero on es posi una bona nata....mmmmm
    AH! M'encanta el teu bloc!!! A mes, tenim el mateix fons ;-)
    Un petonas!
    Sònia

    ResponElimina
  4. Acabo d'arribar al teu blog del del HEMC. Es una mona preciosa i ha d'estar de luxe !!!
    Em quedo per aquí llegint, m'agrada molt el teu blog
    petonets
    Lily
    http://deliciosmos.blogspot.com/

    ResponElimina
  5. Hola Sònia, a casa també ens encanta la xocolata. Ara mateix visito el teu blog.
    Hola Lily, gràcies. Ara també me'n vaig cap al teu blog.
    Fins aviat!!!

    ResponElimina