diumenge, 27 de novembre del 2011

Sopa de peix

Ingredients:

500 gr. de rap
400 gr. de bacallà
500 gr. de cloïsses
400 gr. de gambes
2 porros
2 cebes tendres
1 gra d’all
200 gr. de tomata ratllada
Safrà
2 llesques de pa
Oli d’oliva, sal, pebre, julivert
3 l. d’aigua mineral

Fer un brou amb el rap, el bacallà, els caps i les peles de les gambes, el julivert, mig porro i l’aigua.
Bullir fins que redueixi aproximadament a la meitat i anar retirant l’escuma que es forma a la superfície.
Tallar el porro restant, la ceba i l’all molt petits i daurar en una mica d’oli d’oliva. Afegir la tomata ratllada, un polsim de pebre i uns brins de safrà i sofregir.
A part, fregir el pa en un rajolí d’oli d’oliva. Picar-lo amb el morter.
Obrir les cloïsses al vapor.
Colar el brou, afegir el pa i les verdures i coure durant 10 minuts. Afegir el peix esmicolat, les gambes pelades, les cloïsses i la sal. Tapar, retirar del foc i deixar reposar uns minuts abans de servir.

Memòries d'una cuinera: Sopes.
A casa la sopa que es fa sempre és l'escudella, però com que ja la tenia publicada em vaig decidir a fer sopa de peix. És el primer cop que en faig però em sembla que ha quedat força bona (l'Alex ha repetit).


8 comentaris:

  1. No m'estranya que l'Alex hagi repetit, aquesta sopa de peix es veu ben bona. I ara que començ el fred els plats calents ja vénen molt de gust.

    ResponElimina
  2. Té una pinta estupenda! A casa la fem semblant però jo no hi poso bacallà...

    Petonets!
    Anna

    ResponElimina
  3. Quina sopa més gustosa... i amb ingredients de primera qualitat, eh? Petons

    ResponElimina
  4. Una sopa molt complerta!!! ha quedat un color fantàstic. Moltíssimes gràcies per participar. Petonets

    ResponElimina
  5. I tant que t'ha quedat bé i més si han repetit. Jo tampoc en faig mai de peix.
    Petons.

    ResponElimina
  6. Quasi m'arriba l'oloreta. Quin bon plat per a un dia de fred!

    ResponElimina
  7. Segur que la repetiré altres vegades, ens ha agradat molt.
    Fins aviat !!!

    ResponElimina