divendres, 15 de juliol del 2011

Pa de pessic d’anís


Avui he portat aquest pa de pessic a la feina per celebrar que demà serà el meu sant. A tothom ha agradat molt.
La idea de com aromatitzar-lo l'he tret de la Maria, la meva cunyada, que em va explicar que a la seva coca hi posa anís i pell de llimona ratllada. Gràcies Maria, ha quedat molt bona!!!


Ingredients:

6 ous
200 gr. de farina especial rebosteria
200 gr. de sucre
1 sobre de llevat Royal
8 gr. de vainilla ensucrada
70 gr. de licor d’anís
Ratlladura de la pell d’una llimona

Separar els rovells de les clares. Batre els rovells amb la tercera part del sucre fins que doblin el volum. Afegir l’anís i la ratlladura de llimona i batre de nou.
Muntar les clares amb la resta del sucre i afegir-les suaument als rovells. Afegir la farina, el llevat i la vainilla tamisats i incorporar amb moviments suaus amb unes barnilles manuals.
Abocar dins un motlle untat amb mantega i enfarinat. Coure-ho al forn durant 35 minuts a 180º.

9 comentaris:

  1. quina bona pinta!!!! t'ha quedat perfecte! molts petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  2. Que bo!!!
    Si vols potenciar-li més el gustet anisat, enlloc de la llimona li poses una cullerada d matafaluga. Queda espectacular!
    http://nototsonpostres.blogspot.com/2011/05/coc-de-matafaluga-46.html

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Carme, felicitats!!! T'ha quedat moooolt crescut i bonic! I totalment d'acord amb el suggeriment de la Dolça. ;)
    Petons i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  4. Moltes felicitats, Carme! Segur que els companys de feina han gaudit d'allò més amb aquest pa de pessic tan ben plantat. M'anoto això del toc d'anís!

    Petons i feliç dia!
    Anna

    ResponElimina
  5. A mi també m'agrada molt el pa de pessic amb gustet a anís!!!
    Moltes felicitats! Que tinguis un bon dia!!!

    ResponElimina
  6. Este tipo de bizcochos se encargaban siempre para las fiestas en casa de mis abuelos. Y después se tomaban con un trozo de queso del país.
    Me has devuelto a la infancia.
    Un abrazo

    ResponElimina
  7. Carme, llàstima que tinguin tantes calories, sinó menjaria pastissos per berenar cada dia! Per fer les mones també el faig així, però per les dels meus nebots les faig sense l'anís, no fos cas!
    Petons

    ResponElimina
  8. Judith, sort que em va quedar tan esponjòs, ja he repartit la recepta entre els companys.
    Dolça, el proper amb matafaluga, prenc nota del consell i la recepta.
    Mercè, tothom va "flipar" de tan alt com va quedar.
    Anna, el toc d'anís me'l va suggerir la meva cunyada i m'ha encantat.
    Margarida, no l'havia fet mai així i també m'ha agradat molt el gustet d'anís.
    Brétema, la combinación con queso ideal. Me alegro de estos recuerdos de infancia.
    Sílvia, s'han d'inventar els pastissos sense calories, però, serien tan bons???
    Gràcies a totes per les vostres felicitacions!!!

    ResponElimina