dimecres, 23 de març del 2011

Pizza blanca

Ingredients:

Per la massa:
125 gr. de farina de força
75 ml. d’aigua tèbia
1 cullerada d’oli d’oliva
1/2 cullereta de sal
1 cullereta de sucre
6 gr. de llevat fresc

Per la salsa:
200 ml. de nata per cuinar
8 gr. de ceps deshidratats
sal

Pel farcit:
1 ceba
2 culleretes de sucre
oli d’oliva
Mozzarella fresca
Orenga

Per la massa:
Barrejar tots els ingredients secs. Formar un volcà i incorporar l’aigua i l’oli. Amassar fins que quedi una mescla homogènia. Formar una bola i deixar llevar durant 1 hora aproximadament. Estirar ben fina amb l’ajut d’un corró. Posar sobre paper de forn.

Per la salsa:
Hidratar els ceps en aigua tèbia durant 30 minuts. Netejar i tallar a quadrats petits amb l’ajut d’unes tisores. Coure juntament amb la nata per cuinar fins que espesseixi la salsa. Salar lleugerament i reservar.

Tallar la ceba en juliana i coure amb un rajolí d’oli d’oliva a foc lent fins que quedi daurada. Afegir el sucre i deixar caramelitzar. Escórrer l’excedent d’oli i reservar.

Estendre sobre la massa la salsa de ceps, disposar al damunt rodanxes de mozzarella i guarnir amb la ceba caramelitzada. Aromatitzar amb unes fulles d’orenga.

Coure al forn a 240ºC durant 10 minuts.

HEMC#52: Pizza, anfitriona Irene de
Sabor impresión.
La meva aportació és una alternativa amb un toc sofisticat. Espero que us agradi.


hemc 52 - pizza casera

9 comentaris:

  1. Ha de quedar una pizza boníssima i molt diferent sense el típic tomàquet... amb aquesta salseta de ceps deu quedar gustosa i molt melosa!

    ResponElimina
  2. Amb aquesta salsa i els ceps ja ho crec que ha de ser bona!
    M'agrada el nom de "pizza blanca", encara que després quan te la menges ja s'ha tornat més daurada pel sol.

    ResponElimina
  3. Me encanta tu receta diferente, sin dudas para probarla.
    Besitos

    ResponElimina
  4. Gemma, queda dolça i cremosa, a mi em va agradar.
    Margarida, tens raó em va quedar una mica torrada ;-)
    Kako, siempre hago la de atún y Gorgonzola, tenía ganas de variar.
    Fins aviat, hasta pronto!!!

    ResponElimina
  5. Salsa de ceps! M'agraden molt els ceps i com a base per la pizza ha d'estar boníssima! La probaré!

    ResponElimina
  6. Gemma, a mi em va agradar, espero que a tu també.
    Juliana, quedó muy rica, con un toque dulce.
    Gràcies, gracias!!!

    ResponElimina
  7. Hola Carme!
    una pregunta: com poses la mozzarella fresca?? Ostres, a mi sempra m'acaba soltant molta aigua o "suero" o em mulla la pizza... :-(

    ResponElimina
  8. Hola Massitet, la vaig deixar escòrrer una mica i no va deixar anar suero... no sé, potser vaig estar de sort ;-)

    ResponElimina