divendres, 5 de desembre del 2014

Galetes de canyella


Seguint amb la recerca de receptes de galetes vaig trobar aquestes de Recetas explosivas. Em va agradar que fossin tan fines i cruixents. A més hi ha la recepta en vídeo així que no hi ha dubte possible en l’elaboració.

Em vaig posar mans a la massa i em van sortir unes 50 galetes de 5,5 x 5,5 cm. Són delicioses i amb un gustet de canyella... uhmmm!!!

Ingredients:

250 gr. de farina
100 gr. de mantega freda
100 gr. de sucre
1 ou
3 culleres de postres rases de canyella en pols
Un polsim de sal
2 culleres de postres de llet

Per decorar:
2 culleres soperes de sucre
1/2 cullera de postres de canyella en pols

Tamisar la farina, el sucre, la canyella i la sal. Afegir la mantega ben freda de la nevera tallada a daus petits. Fregant entre els dits, anar desfent la mantega amb la barreja de farina fins que quedi una textura de sorra fina. Afegir l’ou lleugerament batut i barrejar amb les mans. Si l’ou no és suficient per formar una massa, afegir una o dues culleretes de llet freda fins obtenir una bola de massa homogènia.
Dividir la massa en dues parts. Posar cada porció de massa entre dos talls de paper de forn i estirar amb l’ajut d’un corró fins aconseguir un gruix d’uns 2 mm.
Reservar les làmines de massa a la nevera durant 30 minuts.
Tallar les galetes en la forma desitjada i col•locar-les sobre una safata coberta amb paper de forn. Reservar-les novament a la nevera durant 30 minuts.
Abans de coure-les, empolsinar-les amb l’ajut d’un colador amb una barreja de sucre i canyella.
Coure al forn pre-escalfat a 180ºC amb foc a baix i ventilador durant 12 minuts.
Un cop cuites, retirar les galetes del forn i deixar uns minuts damunt la plata. Quan es puguin manipular, retirar de la plata i deixar refredar completament sobre una reixa.

8 comentaris:

  1. Ohhhh!!!Napolitanes casolanes!!! Mmmmmm!!! Apuntades!

    ResponElimina
  2. M'encanten aquestes galetes, les napolitanes son de les meves preferides! Un petó bonica!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  3. semblen les napolitanes!!! segur que estan boníssimes. Petonets i bon cap de setmana

    ResponElimina
  4. mmm... així primetes i amb el sucre per sobre, han de ser de vici! La canyella és una de les meves espècies preferides...

    ResponElimina
  5. Quina pinta!! amb que les has tallat perque et quedin tant perfectes??

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Sussi, les he tallat amb un tallador de galetes que té aquesta forma, el pots veure en aquest enllaç:
      http://www.galletilandia.com/cortadores/cortadores-con-textura-y-sellos/1268/
      Així sempre queden iguals ;)
      Un petonàs

      Elimina
  6. Van quedar tan bones que van volar!!! quan me'n vaig adonar ja no en quedava ni una i l'Àlex ja em demanava que les tornés a fer :)

    ResponElimina
  7. Napolitanes casolanes... apuntades estan!!!!

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina