dimarts, 22 de juliol del 2014

Gelat de vainilla


Ei!!! Feia dies que no em passava pel bloc. I torno amb una recepta que feia molt temps que esperava per fer: GELAT.

La història és, si més no, curiosa. Quan vam encarregar la KitchenAid, l’Àlex em va preguntar quins accessoris necessitava, que aprofités per demanar-los.
Accessoris? Necessitar? Ja prou m’havia costat decidir-me per comprar la KA com per pensar en accessoris... i sense haver-la utilitzat encara, ni m’havia plantejat què més podia necessitar.


Després de dubtar durant una bona estona em vaig decidir per encarregar també la geladora. L’estiu anterior havia estat a punt de comprar-ne una al Lidl i més tard a l’Aldi.
Això era a l’hivern. Així que la meva geladora va hivernar uns mesos fins que va arribar l’estiu passat.


Un bon dia em vaig posar a buscar per internet receptes de gelat i vaig veure que el primer que havia de fer era preparar el sucre invertit. Així que tota decidida vaig elaborar el meu sucre invertit.


Quan ja tenia el sucre enllestit vaig recordar que la geladora havia de congelar-se un mínim de 15 hores. La vaig treure de la seva caixa, la vaig netejar ben neta i... sorpresa... quan la vaig voler posar al congelador, resulta que no hi cabia als calaixos. Quina decepció. Ni m’havia passat pel cap que no hi pogués cabre.

Vaig guardar el sucre invertit a la nevera i allà s’hi va estar tot un any, fins fa poc quan definitivament el vaig llençar.

Fa uns dies, quan ja tenia més que assumit que la inversió en la geladora havia estat un fracàs, la meva mare em va regalar un congelador vertical que no li feia falta. I... té un maxi calaix on hi cap perfectament la geladora!!!


Així que, després del rotllo que us he clavat, aquí teniu el meu primer gelat fet amb la geladora. Per fer-lo he seguit la recepta de gelat de vainilla francès del llibre d’instruccions de la geladora de la KA.


Ingredients:

300 ml. de llet
300 ml. de nata per muntar
8 rovells d’ou
230 gr. de sucre
600 ml. de nata per muntar
4 culleres de postres de vainilla en pasta
Un polsim de sal

Barrejar els 300 ml de llet amb els 300 ml de nata i escalfar en un cassó al foc, sense deixar de remenar, fins que sigui ben calent però sense que arribi a bullir. Retirar del foc i reservar.
En un bol a part, batre els rovells amb el sucre fins que quedin barrejats. Afegir de mica en mica la barreja de llet i nata i batre fins que quedin integrats.
Abocar la barreja en un cassó i posar al foc, sense deixar de remenar, fins que la mescla espesseixi una mica però sense que arribi a bullir.
Passar la mescla a un bol gros i sense deixar de remenar afegir els 600 ml de nata, la vainilla i la sal.
Refredar durant un mínim de 8 hores a la nevera.

Posar en funcionament la geladora a velocitat lenta (1). Abocar-hi la mescla del gelat i deixar en funcionament durant 15 o 20 minuts fins aconseguir la consistència desitjada.
Guardar el gelat en un recipient hermètic i congelar un mínim de 2 hores.

10 comentaris:

  1. ohhh quina pinta Carme a bjuscar ingrediente. Besos guapa

    ResponElimina

  2. Carme; Una verdadera delícia veure -i també- poder gaudir d'aquest gelat de vainílla d'una gran bellesa tant de paladar com de vista.
    Salutacions Ana¡¡ :O)

    ResponElimina

  3. Carme: torno a ser jo... el Josepb. -Menja de bacallà-
    A veure si ho entenc;
    En els ingredients diu; 300 ml. de nata per muntar i després més a vall diu 600 grams més.
    Els 300 grams es posen al principi amb la llet i es posen en un bol al foc...
    Els 600 -no l'hi veig el pes- és posen en un bol gros i sense deixar de remenar, junt amb la vainílla i la sal? són en total 900 grams de nata per muntar?
    Gràcies i salutacions de nou Carme¡¡ :O) :O)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Josepb,
      correcte, un total de 900 ml de nata per muntar: 300 ml al foc amb la llet i els 600 ml per afegir després. Ara ho he modificat a la recepta.
      Gràcies!!! :O)

      Elimina
  4. M'ha semblat molt graciosa la teua història amb la KA. Jo no en tinc i ja m'agradaria!! Em para molt el preu. Tinc una cosa "pareguda" del LIDL, però no és el mateix. El teu gelat fa mengera.
    Salutacions

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Francesc,
      també m'ho vaig pensar molt abans de comprar-la pel preu, però ara que la tinc estic encantada. Ara que ja l'he tastat et puc dir que el gelat ha quedat deliciós.
      Gràcies i salutacions

      Elimina
  5. Ei quin gelat més bo! fa una pinta deliciosa, tan cremós... Una abraçada Carme!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
  6. Vigila...que fer gelats casolans....enganxa!!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  7. Ostres el gelat preciós..però falta la foto de la geladora de la KA, que no l'he vist mai!!!! Quina enveja...jo que sóc una fan de tot els accessoris de la KA!!! Petons!

    ResponElimina