diumenge, 23 d’octubre del 2011

Arròs amb llet

Ingredients:

100 gr. d’arròs
1 litre de llet
300 ml. de crema de llet
1 pela de llimona
75 gr. de sucre
16 gr. de vainilla ensucrada

Posar en una olla al foc la llet, la pela de llimona i l’arròs. Anar remenant mentre es cou. Portar a ebullició, llavors baixar el foc i coure durant 25 minuts.
Passat aquest temps, afegir la vainilla i el sucre i coure 5 minuts més. Llavors, afegir la crema de llet i coure 5 minuts més.
Retirar del foc, posar en un altre recipient i retirar la pela de llimona.
Es pot servir tebi o fred, amb una mica de canyella en pols.

Memòries d'una cuinera: Arròs amb llet.
A casa mai havia vist fer arròs amb llet, ni a la meva mare ni a la iaia.
La Josefina, la mare de l’Alex, sí que en feia, però no el vaig tastar mai. Ara ja no li puc demanar la recepta.
Un dia vaig veure que la Sole de Pura Gula en publicava un post i em vaig decidir a fer-lo segons les seves indicacions. Em va sorprendre el resultat, ja que no m’esperava que m’agradés tant. De vegades els prejudicis que tenim amb el menjar ens impedeixen tastar coses tan bones.


8 comentaris:

  1. Doncs val la pena fer-lo a casa, eh? A mi m'encanta, la meva àvia sí que el feia sovint i ma germana i jo estàvem contentíssimes!
    Mai l'havia vist amb crema de llet, deu quedar molt bo també!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  2. crema de llet???? m'agrada molt la idea!!! moltíssimes gràcies per particpar. Molts petonets

    ResponElimina
  3. A nosaltres l'arròs amb llet no ens agrada gaire, però reconec que són unes postres casolanes que agraden molt en general. Servit en aquests gotets queda molt elegant!

    ResponElimina
  4. És increible, l'arròs amb llet ofereix tantes possibilitats, a partir d'uns pocs ingredients es poden fer autèntiques delícies! Com en aquest cas, canviant simplement la llet per crema de llet! Molt bona idea!!

    Petons!!!

    ResponElimina
  5. I tant, ens pensem que un plat no ens agradarà i ja no el volem tastar!
    A nosaltres l'arròs amb llet ens el feia la iaia i ens encantava!!!!
    El brownie t'ha quedat genial, la última vegada que en vaig fer em va sortir fatal!:(
    Petons i gràcies per participar al memòries.

    ResponElimina
  6. Com que en aquest cas no tenia la "recepta de la iaia" no coneixia quins eren els ingredients originals. Amb crema de llet m'ha agradat, entenc que li dóna una textura més cremosa i suposo que també més calòrica (per això ho he servit en gotets, je, je...)
    Gràcies pels vostres comentaris.
    Petons

    ResponElimina