dissabte, 22 de febrer del 2014

Pastís de formatge clàssic


Fa unes setmanes una companya de feina per celebrar el seu aniversari ens va portar un deliciós esmorzar a base de pastís de formatge i coca de xocolata. Des d’aquell dia que tinc ganes de preparar pastís de formatge.
Dies després la Judith d’El món de Juju en va fer per l’aniversari de l’Yves i poc després l’Íngrid de My lovely food va publicar la mateixa recepta.
Així que no he hagut de triar la recepta... la recepta m’ha triat a mi ;-)
Encara no l’he tastat, seran les postres del dinar d’avui. Però ja estic impacient, té una pinta deliciosa.
Bon cap de setmana!!!

Ingredients:

Per la base:
200 gr. de galetes digestive
30 gr. de mantega
1 polsim de sal

Pel farcit:
500 gr. de formatge Philadelphia
250 gr. de formatge Mascarpone
3 ous
2 iogurts de llimona
80 gr. de farina
150 gr. de sucre
15 gr. de llevat en pols

Per la base:
Triturar les galetes amb la sal i la mantega. Disposar la barreja al fons d’un motlle desmuntable, prèviament untat amb mantega, pressionant amb una cullera per tal que quedi una capa plana.
Reservar a la nevera.

Pel farcit:
En un bol batre els ous. Seguidament afegir el formatge Philadelphia i el Mascarpone sense deixar de batre. Afegir els iogurts i el sucre. Incorporar la farina i el llevat prèviament tamisats. Batre fins que quedi una mescla llisa i sense grumolls.
Abocar el farcit sobre la base de galetes.
Coure al forn a 180ºC durant uns 45 minuts.
Deixar refredar 15 minuts a temperatura ambient i després deixar refredar totalment a la nevera.
Millor preparar el pastís d’un dia per l’altre.

8 comentaris:

  1. Carme; segur que estava boníssim!!! Té una pinta !!!!!
    Petons

    ResponElimina
  2. ostres, quina sorpresa anava a mirar la crema que em vas comentar ahir i mira quina sorpresa m'he trobat..... quina bona pinta que fa, segur que és boníssim.

    Ens veiem guapíssima.

    ResponElimina
  3. Qué formós! I amb la melmelada....mmmmmm.....quines postres més espectaculars! Petons!

    ResponElimina
  4. t'ha quedat de luxe Carme!!! estava bo??? a casa és el que més trionfa!!! molts petonets guapa

    ResponElimina
  5. Jo també vaig veure el pastís de My Lovely Food i des d'aquell dia només penso en fer aquest pastís! Imagina't quan he vist el teu!!!!! T'ha quedat preciós i segur que boníssim!!

    ResponElimina
  6. Ara ja us ho puc dir: boníssim és poc... està super-mega-deliciós!!! Va volar en un tres i no res, tothom va repetir.
    Judith gràcies per la recepta, a casa també va triomfar.
    Ei, Susanna!!! El teu també em va encantar, m’has de passar la recepta.
    Quima, Mònica i Anna, si el feu ja m’ho direu. Amb la melmelada de gerds combina a la perfecció.
    Gràcies pels vostres comentaris!!!

    ResponElimina
  7. A mi em faria mal el pastis de formatge, m'encanta!!! Aquest t'ha quedat excelent...mmmmmm quina gana jejejeje petons

    ResponElimina
  8. Sí, és un d'aquells clàssics que sempre et fan quedar bé i que, a més, és lleuger i boníssim!
    T'ha quedat molt bonic: totalment profi!! :)

    ResponElimina